Dag 14Hells Canyon - Reisverslag uit White Bird, Verenigde Staten van Bjorge/Koen Weijs/Boltong - WaarBenJij.nu Dag 14Hells Canyon - Reisverslag uit White Bird, Verenigde Staten van Bjorge/Koen Weijs/Boltong - WaarBenJij.nu

Dag 14Hells Canyon

Door: Koen/Hilde/Wim

Blijf op de hoogte en volg Bjorge/Koen

19 Augustus 2015 | Verenigde Staten, White Bird

We zijn vanochtend op gestaan en hebben ontbeten op de kleinste camping tot nu toe. Deze camping hoor bij de boottocht. Op de camping hadden ze maar liefst 2 douches en 1 wc. Vanaf de camping moesten we maar 17 miles over steil terrein rijden.
We deden er meer dan drie kwartier over. We mochten meteen in de boot stappen en de trip kon beginnen. We gingen eerst stroomopwaarts. De eerste stop was bij een historisch museum uit de jaren 50. Er woont bijna niemand in Hells Canyon maar nu kun je er van alles doen: raften, kamperen, kajakken en onze power boot tocht maken. Deze is zo sterk dat je de snelste stroom versnelling op kan. Bij het museum hebben we nog 13 andere mensen opgehaald die een week lang hadden geraft en gekampeerd in dit gebied vol beren, coyote, herten en ander wild. Halverwege de tocht moesten we reddingsvesten aan vanwege de sterke stroomversnellingen. Geweldig wat een dergelijke boot aankan qua stroomversnellingen. Na de overheerlijke lunch die bestond uit een zeer goed dik belegd broodje, een pasta salade en een lekkere koek gingen we stroomafwaarts. Dit was heftig. Onderweg zijn we beren tegen gekomen. Ook een mama beer met 2 jongen. Hier konden we mooie foto's van maken, de beren waren erg dichtbij. Even later gingen de voorluiken dicht en moesten we reddingsvesten aan. Dit omdat we stroomversnellingen kregen van kracht 4 op maximaal 6. Koen en Bjorg wilden lekker nat worden en zaten vooraan net als Lana en Hilde. Dit is goed gelukt. Onderweg zijn we de bald eagle en herten tegen gekomen. Als laatste mochten we gaan zwemmen in Hells Canyon. Hier hebben wij met een hond gespeeld van iemand die daar naast ons lag met een boot. De hond was gek op water. Onze gids op de boot was een vierde generatie Nederlander. Hij heette Hoogland met de achternaam. Het vreemde was dat hij nog nooit een Nederlander had ontmoet. Na de boottocht zijn we weer terug gereden via de helse tocht. Lana en Hilde hebben lekker hamburgers gemaakt. Het was dus een top dag!

• 20 Augustus 2015 - 09:09

Mia En Jacq:

Hier zijn we weer ,kijken wat jullie vandaag weer beleven.
    Maar het is weer een geslaagde dag zo te lezen ,iwe worden nu wel jaloers wat jullie gezien hebben vandaag,hebben jullie veel fotos gemaakt van de dieren en zo ,maar dat denk ik wel .
    we genieten met jullie mee.
    groetjes van ons ,het weer word weer beter gelukkig. Mia en Jacq

• 20 Augustus 2015 - 09:13

Loes:

Wat een onbeschrijflijk mooie tocht! Groetjes aan Koen!

• 20 Augustus 2015 - 10:08

Han:

Helemaal geweldig wat jullie gedaan hebben! Wat een super mooie vakantie beleven jullie.
    Groetjes zomervrouws

• 22 Augustus 2015 - 00:57

Dees:

Mooi mooi mooi!!!! Geweldig. En Lana nog van harte proficiat!!! Je bent hopelijk goed verwend?
    Groetjes vanuit Nijmegenn