Dag 17 Naar Crater Lake - Reisverslag uit Medford, Verenigde Staten van Bjorge/Koen Weijs/Boltong - WaarBenJij.nu Dag 17 Naar Crater Lake - Reisverslag uit Medford, Verenigde Staten van Bjorge/Koen Weijs/Boltong - WaarBenJij.nu

Dag 17 Naar Crater Lake

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Bjorge/Koen

22 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Medford

Vandaag helaas weer Amerikaanse pindakaas. Vanmorgen mooi op tijd vertrokken vanuit Portland naar het Crater Lake Nationaal Park. Het zou een rit worden van ongeveer 3 1/2 uur naar het park en van daaruit zouden we dan naar de camping vertrekken. Op 3/4 van de rit kregen we via waarschuwingsborden te zien, dat de noordelijke ingang was afgesloten en dat een andere weg ook was afgesloten vanwege bosbranden.
We hebben dan ook een heel stuk door een gebied met rook moeten rijden en moesten een grote omweg maken. We besloten om dan maar rechtstreeks eerst naar de camping te rijden en dan verder te kijken. Op dat moment besef je weer hoe groot de VS is, want de omleiding was 200 km extra en meer dan 2 uur extra rijden. Het bosgebied waar we door heen reden was meer dan 150 km lang en er leek geen einde aan te komen. Het enige wat je zag was bomen, bomen en bomen.
Bij de camping aangekomen om 18.15 uur bleek het nationale park op 3 1/2 uur (heen en terug in totaal) rijafstand te liggen. We hebben toen maar besloten om dit park niet te doen en de volgende dag direct door te reizen naar het volgende nationale park. Hilde en Lana zorgden weer voor een lekkere maaltijd.

• 23 Augustus 2015 - 18:23

Han:

Dat is balen want het crater lake is wel heeel erg mooi! Maar gelukkig nog heel veel moois te zien in dat grote land.
    Groetjes van zomervrouws.

• 23 Augustus 2015 - 22:33

Dees:

Och een parkje minder...... Gelukkig niet in de bosbranden terechtgekomen!!!
    Lieve groet, dees

• 24 Augustus 2015 - 23:31

Mia En Jacq:

Sorry iets later dan normaal,dat was wel een tegenvaller van die omweg,maar beter het zekere nemen.
    We denken dat ene park kun je wel missen toch.
    Morgen weer een park te zien .
    Groetjes Mia en Jacq