Dag 19 Yosemite National Park - Reisverslag uit Coarsegold, Verenigde Staten van Bjorge/Koen Weijs/Boltong - WaarBenJij.nu Dag 19 Yosemite National Park - Reisverslag uit Coarsegold, Verenigde Staten van Bjorge/Koen Weijs/Boltong - WaarBenJij.nu

Dag 19 Yosemite National Park

Door: Wim bij gebrek van ....

Blijf op de hoogte en volg Bjorge/Koen

24 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Coarsegold

Vandaag stond nog een lange rit op het programma, want de geschatte afstand was circa 580 kilometer naar Yosemite National Park. Het is een van de meest bezochte nationale parken van de VS met meer dan 2.500.000 bezoekers per jaar en wij hebben nog steeds niet zo goed kunnen ontdekken waarom. Er staan in een bepaald gebied van dit park ook sequoia's en het leek mij leuk voor Hilde en Koen, dat zij deze mammoetbomen met en omtrek van meer dan 30 meter, een hoogte van meer dan 100 meter en een leeftijd van 2000 jaar ook zagen. Wij hebben deze bomen al gezien in het Sequoia Park, alleen in dit park hadden wij ze nog niet gezien. Iedereen kent de foto wel uit het verleden, waar de auto's dwars door zo'n uitgeholde boom rijden. Deze bomen staan nu in dit park. Op de avond daarvoor had ik op de website van Yosemite gekeken naar eventuele bijzonderheden en jawel juist dit gedeelte is "under construction" tot en met halverwege 2017 en dus afgesloten. Helaas dus weer VS pindakaas. In de stad Sacramento hebben we door een wegomlegging een paar rondjes moeten rijden, want de TomTom en ik waren de weg kwijt. De toegang naar Yosemite vanuit het westen was weliswaar maar 50 kilometer lang, maar het stijgingspercentage zorgde ervoor, dat je minimaal 1 1/2 uur over deed en zeker met een camper van 10 meter. Het was ongeveer 5 uur dat we in het centrum van het park arriveerden en een bliksembezoek brachten, want meer zat er niet in. Toen moesten we het park weer uit aan de zuidkant en dat was nog naar de geboekte camping weer zo'n 2 uur rijden en nu bergafwaarts. Dat is met een camper nog vermoeiender dan de berg op. We hebben toen maar besloten ergens onderweg te eten, want als we bij aankomst op de camping nog moesten koken, dan zou het wel erg laat worden. Na een uur door het bos bergafwaarts rijden, kwamen we weer in de bewoonde wereld aan en in een dorpje was er voldoende keus qua eettentjes. Het werd uiteindelijk de Denny's (voor Jacq en Mia nog bekend van vorig jaar). Koen, Hilde en Lana gingen voor de medium steak, Koen met broccoli en Bjorge, Annie en ik gingen voor "The Thing" een uit uit de kluiten gewassen hamburger met ei, bacon en hash browns. Een toetje ging er daarna niet meer in. Om 21.00 uur kwamen we aan op de camping en om 20.30 uur is het hier al donker, dus het is dan extra zoeken. Gelukkig gaf de TomTom de locatie van de camping goed aan, dus konden we in het donker de camping op rijden. Het kantoor was al gesloten, maar er hing keurig een envelop voor ons klaar met onze naam er op en onze plaats was op de plattegrond aangegeven.
Snel de stroom aansluiten en het water, daarna de slides uit en nog even genieten van de avond.

• 26 Augustus 2015 - 12:03

Mia En Jacq:

Hallo vacantiegangers,weer een volle dag achter de rug met veel bezienswaardigheden.Lijkt me heel erg mooi die grote dikke bomen .Volgende reis zetten we dit op het programma toch?
    Aan deze parken heb je meer dan genoeg te zien.
    Geniet nog maar even van alle schoonheden ,de tyd kort.
    Groetjes Mia en Jacq en Noa

• 26 Augustus 2015 - 21:43

Dees:

Wooooooooooow wat bijzonder. Zulke grote bomen??? Wim petje voor je af. Je zult wel blij zijn dat je volgende week gewoon weer aan een bureau mag plaatsnemen???