Dag 23 L.A. Tour - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bjorge/Koen Weijs/Boltong - WaarBenJij.nu Dag 23 L.A. Tour - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bjorge/Koen Weijs/Boltong - WaarBenJij.nu

Dag 23 L.A. Tour

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Bjorge/Koen

29 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag hebben we een tour geboekt naar Warner Bross studios en een rondrit door Beverly Hills op zoek naar beroemdheden.
Vlakbij ons hotel kunnen we opstappen voor de bus om 9.00 uur deze brengt ons naar een verzamelpunt van dit bedrijf.
Hier komen we ongeveer om 10.30 uur aan, waarna we in een andere kleinere open bus plaatsnemen. We zitten er in totaal met 10 personen in en onze chauffeur Michael is een ware komediant. Hij wil ook van alles van ons weten en gebruikt dit in zijn verhaal. We hebben nu 3 x maal zo'n tour meegemaakt en het valt op dat elke chauffeur weer zijn eigen route heeft. Vaste punten zijn het huis van Michael Jackson, Ringo Star en Elvis Presley. Deze chauffeur ging ook nog huizen op heel andere punten, zoals het huis van Kate Perry, wat helemaal boven in de heuvels van L.A. ligt. Vandaar kwamen we in het buurt van het wereldberoemde "Hollywoodsign" en volgens de gids het meest gefotografeerde beeld in de wereld. Na deze tour kregen we een korte pauze om te eten, waarna we weer naar de Warner Bross studios gingen. Ook hier kregen we een korte rondleiding door nagebouwde straten, die voor verschillende films en TV-series zijn gebruikt, onder andere voor Friends, Jurassic Park en Two and a half man. We hebben ook nog kort een filmstudio van binnen gekeken, waar op dat moment net een pauze was tijdens de repetities van een TV-serie. Na deze tour kwamen we in een gebouw waar een aantal voorwerpen uit bekende films en series werden tentoongesteld. Hoogtepunt was hierbij de bank van Friends in het café Central Perk. Je mocht er op gaan zitten en dan konden er foto's gemaakt worden. Ook mocht je een "Oscar" in de hand houden en ook daar mochten weer foto's van gemaakt worden.
Na deze tour werden we weer naar het resort gebracht en deze rit duurde wel bijna 2 uur, want het was vrijdagmiddag dus extreem druk op de weg.
Deze avond geen bijzonder programma, eerst zwemmen, daarna eten en de koffers goed inpakken. Dan naar bed, want de volgende dag wilden we weer om 6.00 uur opstaan.

• 30 Augustus 2015 - 22:50

Jacq:

Weer de leuke tour met de bus als vorig jaar ,alleen was die bus niet open.
    bepaalde woningen van sterren hebben we toen ook gezien toch .
    goed dat die chauffeurs veel weten van die tour,kunnen ze leuk vertellen.

Groetjes Jacq en Mia