Dag 10 en 11 yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Bjorge/Koen Weijs/Boltong - WaarBenJij.nu Dag 10 en 11 yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Bjorge/Koen Weijs/Boltong - WaarBenJij.nu

Dag 10 en 11 yellowstone

Door: Bjorge en koen

Blijf op de hoogte en volg Bjorge/Koen

16 Augustus 2015 | Verenigde Staten, West Yellowstone

De eerste dag gingen we rustig aan opstaan en begonnen we met een afhaalontbijt op de camping met pannenkoeken en scrambled eggs en bacon. Rond 9 uur gingen we met de auto naar het park na bijna 2 uur rijden kwamen we aan bij onze eerste stop de Mammoth hot springs een groot gebied met een soort tafels van kalk. Wim lana en ik zijn er nou 3 keer geweest voor het eerst in 2009 en het is elk jaar veranderd, we gingen daar een Trail doen een lange weg omhoog en wat foto's gemaakt toen we terug gingen naar de auto kwamen we ongeveer 10 elken (groot hert) tegen in het dorpje waar we de auto geparkeerd hadden. Daarna gingen we met de auto naar een waterval daar gingen we met een Trail een stuk naar beneden, lana en Hilde gingen helemaal naar beneden naar een riviertje. Toen we weer boven waren, gingen koen en ik een souvenir halen daarna gingen we in een restaurant eten op kosten van lana en Hilde. Lana had smoked beef bbq sandwich, Wim had een buffalo burger, annie en Hilde hadden een beef burger, koen en ik hadden spare ribs en het was lekker. Nav het eten gingen we op beren en wolven jacht we hebben geen beren gezien wel een hele hoop bizons met jonkies die zelfs over de weg liepen, een badger (zoek maar op internet) een bever en hertjes met jonkies.
In het donker rond half 9 zijn we terug gegaan. Onderweg kwamen we vier herten tegen midden op de weg. Lana zal Wim het nooit vergeven dat Wim niet omdraaide omdat Wim en Annie een wolf zagen waar lana al sinds 2009 naar op zoek is. Wim reed gewoon met dezelfde harde snelheid door. Lana was intens ongelukkig.
En toen we rond half 11 op de camping aan kwamen, gingen we naar bed.
De volgende dag gingen we weer rond 9 uur met de auto weg naar het park onze eerste stop was allemaal kleine geisers en een modderbad die bubbelt door de hitte in de grond daarna gingen we naar de prismatic springs een groot plas gloeiend heet water met verschillende kleuren de buitenste kleur is bruin en dat is 60 70 graden tussenin geel dat was 75 graden en het middelste was licht blauw en dat was ongeveer 95 graden. Naar die pool gingen we naar old faith full een grote geiser die tussen de 76 en de 94 minuten water omhoog spuit. Koen en ik hebben dat gefilmd, daarna reden we langs het Yellowstone meer en onze laatste stop was een groot modder bad die bobbelde van de hitte in de grond en dat stonk naar rotte eieren daarna gingen we naar het dorpje in de buurt van Yellowstone om de auto af te leveren in het dorpje gingen lana en Hilde nog ff shoppen.
Nog een weetje Yellowstone is een super vulkaan met een krater van 75 bij 45 kilometer, waar je doorheen rijdt.

  • 18 Augustus 2015 - 07:51

    Lana:

    En niet te vergeten dat Hilde en Lana na dat shoppen nog 10 kilometer hebben moeten lopen. We hadden in eerste instantie een taxi maar die had een glas wijn op waardoor hij niet meer mocht en kon rijden

  • 18 Augustus 2015 - 08:44

    Dees:

    Tjonge jonge jonge, jullie maken wat mee. Leuk om te lezen en ja, nog steeds jaloers.

  • 18 Augustus 2015 - 10:03

    Loes Bolrong:

    Nou dat ziet er wel geweldig uit allemaal , mooie foto, s en wst een verwennerij zo, n mooie reis mee mogen maken !

  • 18 Augustus 2015 - 10:59

    Han:

    Prachtig! Dit park blijft echt wel op mijn verlanglijstje staan.
    Groetjes van zomervrouws

  • 18 Augustus 2015 - 14:04

    Bep Henk En Ted:

    Heey vakantiegangers,

    Hilde proficiat met je verjaardag, maak er een leuke en gezellige dag van met zijn allen.
    Het was weer een leuk verslag, alleen jammer dat jullie de wolven nog steeds niet hebben gezien.

    Wat leuk om te horen dat jullie ook sportief bezig zijn met de wandelroute van 10 km.

    Geniet er nog even van want de dagen vliegen voorbij.

    Groetjes Familie Verhoeven.

  • 18 Augustus 2015 - 15:42

    Mia En Jacq:

    Hallo allemaal,Hilde Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Deze dagen hebben jullie wel kunnen genieten van de dieren in het park.
    Die warm waterbronnen lijkt me ook wel interresant om te zien.
    10 km lopen is toch een heel eind of niet Lana,maar beter te voet als met een dronken chauffeur.
    Geniet nog maar van de dagen en neem alles goed in je op ,ook voor Coen en Bjorge.

    Groetjes weer van Mia en Jacq

  • 18 Augustus 2015 - 15:54

    Lisette:

    Dag allemaal,

    Wat zien jullie veel!!!! Ik ben zelf dol op de natuur en benijd jullie om al die dieren die jullie al gezien hebben. Hier is het weer mistroostig. Regen en koud, ik heb zelfs mijn winterkleren weer aan maar morgen moet het weer beter worden. Ik heb inmiddels opgezocht wat het tijdsverschil is zodat ik niet midden in de nacht aan het appen ga. Zo ik ga nu boodschappen doen, ben nog hard bezig in het huis en hoop eind augustus toch grotendeels klaar te zijn. Bjorg, mijn appelboom is trouwens omgewaaid. Ligt nu dwars door de tuin heen.

    Veel plezier jullie allen nog.

    Lisette

  • 18 Augustus 2015 - 21:40

    Sjoerd:

    Wat een ervaringen allemaal weer, prachtig! Ik herbeleef het rondje Yellowstone weer van 4 jaar geleden.

    En wat zien (en eten!) jullie weer veel. :-) Het water loopt me in de mond als ik die fries, spareribs, pancakes, burgers, bacon and eggs voorbij zie komen. We moeten maar snel weer eens naar de ABC als jullie terug zijn Lana!

    Happy birthday Hilde, make it an awesome one!

    Cheers,
    Stuart

  • 18 Augustus 2015 - 22:07

    Carla Velthuizen:

    Hallo die koen ik volg je elke keer wat heb je een mooie vakantie he'' Ik moet je de groetjes doen van opa en ik vertel hem elke keer wat jullie allemaal beleven hij geniet omdat Bjorge en jij zoveel mooie dingen zien.Nog vele mooie dagen groetjes aan alle.
    Gerard Carla xx

  • 19 Augustus 2015 - 10:57

    Fanny:

    Hallo allemaal,

    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur... om nooit te vergeten lijkt me!
    Prachtig is t daar dat zie ik wel.. en al dat eten hmm..krijg er honger van :-P

    Vandaag is t in ieders geval droog hier ^.^ is wel anders geweest de afgelopen dagen!

    Ik zou zeggen geniet er goed van!!

    Liefs Fanny en de bubs


  • 19 Augustus 2015 - 19:09

    Janneke:

    Heej boys,

    Wat leuk om jullie vakantie zo mee te beleven. Klinkt echt heerlijk en ziet er super uit! :-) :-)
    Heel veel plezier nog! Geniet ervan.

    Liefs x Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bjorge/Koen

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 7703

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 30 Augustus 2015

Reis USA 2015

Landen bezocht: